جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جمله سازی با کلمات کار، همت و مضاعف...


مسابقه ابراز ارادت به رهبر ادامه دارد

همزمان با لحظه سال تحویل  که آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی اش در حال نامگذاری سال89 به نام "سال کار مضاعف و همت مضاعف" بود، کارگران شهرداری تهران، شبانه مشغول نصب بنرها و تابلوهایی بودند که عکس های خندان آیت الله خامنه ای را در کنار شعار "سال کار مضاعف و همت مضاعف" نشان می داد. از آن روز به بعد کلمه "مضاعف" از ادبیات دولتمردان جمهوری اسلامی حذف نشده تا جایی که به جوک های مردمی نیز راه یافته است. گزارش زیربه جمله سازی با کلمات"کار"، "همت" و "مضاعف" اختصاص دارد.

آیت الله خامنه ای فردای روز پخش پیام نوروزی اش نیز در میان هواداران خود در مشهد سخنرانی کرد و از همه خواست تا "کار مضاعف" کنند و "همت مضاعف" داشته باشند.
آیت الله علی خامنه ای در حالی سال 89 را این چنین نامگذاری کرده که بنا به گزارش واحد اطلاعات نشریه اکونومیست، نرخ بیکاری در ایران به مرز بحرانی 2/13 درصد رسیده است. تنها در سال گذشته نرخ بیکاری زنان در ایران به رقم بی سابقه بیش از 26 درصد رسید.

 به گفته غلامعلی فرجادی، یکی از اقتصاددانان امضاء کننده نامه به احمدی نژاد، "آمارهای مرکز آمار نشان می دهد متوسط شغل ایجاد شده طی سال های 84 تا 88، کمتر از 300 هزار شغل بوده، حال آنکه سالیانه به تولید بیش از ٧٠٠ هزار شغل نیاز است"؛ روند نزولی ای که به نوشته خبرگزاری ایلنا، به دلیل اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها و تورم بی سابقه متعاقب آن، همچنان ادامه خواهد داشت.

اما در کنار انکار وجود تورم و بیکاری از سوی مقامات دولت احمدی نژاد، رسانه های حکومتی تبلیغات بی سابقه ای را برای جا انداختن شعار مورد نظر آیت الله خامنه ای آغاز کرده اند. به این ترتیب حجم تبلیغات محیطی در شهرها و جاده های کشور که شعار "کار مضاعف و همت مضاعف" را بازتاب می دهند، بی سابقه بوده و در کنار این تبلیغات، تمامی ارگان های دولتی و سازمان های تبلیغاتی در تدارک برگزاری همایش ها، جشنواره ها و سخنرانی هایی هستند که به شعار آیت الله خامنه ای مرتبط  باشند.

در همین حال خبرگزاری های رسمی دولتی نیز از روز اول سال جدید تاکنون، بخش ویژه ای را با عنوان "کار و همت مضاعف" راه اندازی کرده اند و از بسیاری از دولتمردان، روحانیان، هنرمندان، ورزشکاران، فعالان سیاسی و احزاب نزدیک به دولت خواسته اند با واژه های "کار"، "همت" و "مضاعف" جمله سازی کنند.

حجم جمله سازی ها از سوی این افراد در سایت ها و روزنامه های حکومتی به حدی زیاد و در موارد متعددی تکراری بوده است که بر اساس گزارش ها به موضوع تمسخر شهروندان تبدیل شده و حتی مورد انتقاد مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز قرار گرفته است؛ وی در نطق پیش از دستور خود در مجلس از دست اندرکاران خواسته است که "به جای تهیه‌ پلاکاردها، بنرها و تابلوهای مزین به شعار امسال، در عمل پایبندی خویش را به این پیام نشان دهند".

درعین حال، جمله های سفارشی درباره تمامی حوزه ها و گروه های اجتماعی از جمله دانشگاه ها، زنان، ورزش، اقتصاد، هنر و... ساخته شده و بر اساس یک محاسبه به روزی بیش از 100 جمله رسیده است.

مروری بر سخنان روزهای گذشته مسئولان رده های مختلف کشور نشان از جدی بودن مسابقه در به کارگیری این واژه ها و اثبات ارادت به رهبری دارد؛ سخنانی که تنها نمونه هایی از آنها در ذیل می خوانید:

رییس قوه قضاییه: همت مضاعف و کار مضاعف ضامن پیشرفت کشور است.

وزیر ارشاد: همت و کار مضاعف مسئولان سینما باید در راستای تقویت ارزش‌ها باشد.

وزیر دادگستری: ستاد پیگیری همت مضاعف، کارمضاعف در این وزاتخانه تشکیل می شود.

 وزیر تعاون: همت مضاعف و کار مضاعف، گامی موثر در پیشبرد اهداف اقتصاد مردمی.

قالیباف، شهردار تهران: همت و کار مضاعف سرلوحه شهرداری.

سرلشگر فیروزآبادی: همت مضاعف یعنی تلاش در جهت رضایت خدا و امام زمان.

سیداحمد خاتمی، امام جمعه تهران: همت مضاعف و کار مضاعف باید در تمامی عرصه‌ها خود را نشان دهد.

رییس دیوان عدالت اداری:همت مضاعف و کار مضاعف تکلیف شرعی است.

 نماینده تهران در مجلس: مجلس در زمینه همت و کار مضاعف باید تعرفه خودرو را اصلاح کند.

رئیس بسیج خواهران: همت زنان در سال "همت مضاعف" در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد.

 دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: همت مضاعف، رساندن صدای اهل‌بیت به نقاط جدید دنیاست.

خبرگزاری ایرنا: مردم احمدی نژاد را مصداق همت و کار مضاعف می دانند.

بیانیه فراکسیون اصولگرایان:همت مضاعف مبتنی بر کار مضاعف در پیشرفت، عدالت و مبارزه با استکبار است.

 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: جنبش دانشجویی با کار مضاعف برای ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی همت مضاعف کند.

مدیر کل تربیت بدنی استان فارس: با همت مضاعف و کار مضاعف می‌توان به قله‌های رفیع ورزش دست یافت.

دبیرکل حزب اراده ملت: همت و کار مضاعف ایران را به جایگاه واقعی خود می‌رساند.

و این آخری هم از استاندار آذربایجان غربی است که گفته: همت مضاعف و کار مضاعف را در استان محقق می سازیم.

در کنار تبلیغات حکومتی درباره شعار آیت الله خامنه ای، روابط عمومی موسسات اداری، اصناف، شرکت های خدماتی و... هر یک به شیوه ای می کوشند در مکاتبات اداری از واژه های کار، مضاعف و همت استفاده کنند.

یک خبرنگار پارلمانی هم دراین باره به روز خبر می دهد: "علاوه بر اقدامات تبلیغاتی و نمایشی ارگان های حکومتی، عده ای از نمایندگان افراطی مجلس نیز با استناد به این شعار دست به کار تهیه طرحی شده اند که طی آن خواسته اند تعداد جلسات هفتگی مجلس از ٣ روز به ٥ روز افزایش یابد".

وی می افزاید: "در میان مدیران و مقامات، یک نوع مسابقه ابراز ارادت به آیت الله خامنه ای در حال برگزاری است که رمز شرکت در آن واژه های کار، همت و مضاعف است".

منبع:روزآنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.