جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

حتماً مطالعه کنید (نکاتی در مورد فرستادن ایمیل و امنیت آدرس‌ها)

   فرستادن یک ایمیل برای چند نفر بدون اینکه دریافت کنندگان آدرس یکدیگر را ببینند (خیلی مهم)
    
همیشه وقتی می‌بینم شخصی برای من و افرادی دیگر یک ایمیل گروهی فرستاده و تمام آدرس‌های ایمیل دریافت کنندگان این ایمیل در بالای صفحه دیده می‌شوند، کمی برایم ناراحت کننده است چون با اینکار ایمیل من در دسترس افراد غریبه قرار می‌گیره و می‌تونه هدف اسپم، سواستفاده امنیتی و تبلیغات ناخواسته قرار بگیره...
    
برای جلوگیری از اینکار چند نکته به نظرم رسید که در زیر می‌بینید. خواهشمند است با رعایت این موارد، امنیت خود و دیگران را حفظ کنید:

برای فرستادن یک ایمیل به گروهی از کاربران آدرس آنها را در بخش To نگذارید زیرا تمامی کسانی که ایمیل شما را دریافت می‌کنند، میتوانند آدرس تمامی کسانی که به آنها ایمیل داده‌اید را ببینند. برای این کار بهتر است تمامی آدرس‌ها را در بخش BCC بگذارید، این کار باعث می‌شود تا آدرس دوستان شما پنهان شده و هیچیک از دریافت‌کنندگان آدرس دیگران را نبینند. فقط کافی است به جای CC از BCC استفاده کنید و همان کاری را بکنید که موقع فرستادن ایمیل گروهی با استفاده از CC می‌کردید. عکس زیر را ببینید.
http://s1.picofile.com/file/7109860321/E1.jpg
    
    
اکثر برنامه‌های ارسال Email دارای گزینه‌ای به‌منظور استفاده از فیلد BCC (پائین‌تر از فیلد To)، می‌باشند. در صورتیکه قصد دارید تمامی دریافت‌کنندگان یک Email را در فیلد BCC مشخص نمائید و برنامه ارسال‌کننده، اجازه ارسال یک نامه الکترونیکی بدون درج یک آدرس در فیلد To را نمی‌دهد، می‌توانید آدرس Email خود را در فیلد To درج نمائید.
در صورتی که ردیف BCC را در بخش فرستادن ایمیل خود نمی‌بینید:

در Gmail بعد از این که Compose Mail را فشار دادید در زیر قسمت To یک گزینه Add Bcc  است. اگر آن را بزنید یک کادر هم برای BCC اضافه می‌شود. ایمیل‌هایی که می‌خواهید نمایش داده شود را در قسمت TO یا CC اضافه کنید ولی اگر می‌خواهید ایمیل دوستان‌تان مخفی بماند از BCC استفاده کنید و آدرس ایمیل آن‌ها را در BCC بنویسید و با کاما آن‌ها را از هم جدا کنید.

در یاهو (Yahoo mail) یک گزینه Show BCC در سمت راست قسمت To هست.
Outlook 2003 یک گزینه View دارد که از طریق آن می‌توانید BCC را پیدا کنید.
در Outlook 2007 یک ایمیل بنویسید و از قسمت Options آیکون BCC را پیدا کنید. بقیه هم به همین ترتیب هستند.

پاک کردن آدرسهای قبلی: (خیلی مهم)

هرچند اطلاعاتی که شما رد و بدل میکنید کاملا امن است ولی شاید یکی از گیرندگان پیام شما بصورتی غیرمسئولانه و بدون پاک کردن نام شما پیام تان را به صدها یا هزاران نفر بفرستند و آنموقع ممکن است شما لو بروید. برای اینکار بهتر است وقتیکه پیام مهمی از دوستان به شما میرسد و میخواهید آنرا به دیگران بفرستید، حتما آدرسهای قبلی و همچنین آدرس ایمیل کسی که به شما پیام فرستاده است را پاک کنید تا مشخص نشود چه کسانی این ایمیل را دست به دست کرده اند.
 
در متن ایمیل خود از قرار دادن شماره تلفن، آدرس، اسم و مشخصات خود یا دوستان نزدیک خود یا هرگونه اطلاعاتی که به هویت شماها مربوط است پرهیز کنید تا درصورتی که ایمیل شما به سایرین فرستاده شد ردی از کسی در آن نماند.

از نام یا نام خانوادگی یا سایر مشخصاتی که بتوان از روی آن به شما دسترسی پیدا کرد برای درست کردن آدرس ایمیل خود استفاده نکنید برای نمونه همگان با دیدن آدرس ایمیل ali_rezazadeh_1985@gmail.com صاحب و احتمالا سال تولد او را میتوانند حدس بزنند

 
هرگز از ایمیل کاری، استفاده شخصی نکنید
اگر می‌خواهید از محل کار ایمیل شخصی بفرستید، بهتر است از حساب‌های کاربری شخصی خود در یاهو، جیمیل یا هاتمیل استفاده کنید، البته اگر قوانین شرکت تان این اجازه را به شما می‌دهد. در این صورت، کارفرما به محتویات ایمیل و پیغام‌های خصوصی شما دسترسی ندارد و آنها محرمانه باقی می‌مانند.
 
نامه های زنجیره ای را فوروارد نکنید:
لطفا خرافه پرستی را کنار بگذارید و ایمیل های زنجیره ای را که به طور مثال در آنها نوشته شده است اگر این نامه را برای ۱۰ نفر ارسال کنید حتما تا آخر امروز خبری خوش خواهید شنید، یا آرزویتان برآورده خواهد شد را برای دیگران فوروارد نکنید. کاملا واضح است که این ایمیل‌ها ارزش فکر کردن هم ندارند چه برسد به ارسال. پس امنیت خود را به خطر نیندازید. و ایمیل های خود و دوستان تان را به این لیست خوشمزه مورد نظر اسپمرها اضافه نکنید.
 
به ایمیل های گروهی، درست پاسخ دهید
اگر فردی ایمیل گروهی برای شما فرستاد که به پاسخ نیاز داشت، فقط برای فرستنده نامه جواب خود را ارسال کنید. نیازی نیست آن را برای همه افراد گروه فوروارد (Forward) کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ

از نوشته هاتون خیلی استفده کردم. ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.