جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

شماره تلفن‏هاى اساسى مورد نیاز همه تهرانی‌ها...!

دانستن این 15 شماره تلفن در شهر تهران می‌تواند راهگشا باشد.


شماره تلفن148

 این‌ روزها مشاوران به ازای یک ربع ساعت که با شما حرف می‌زنند، قیمت سرسام‌آوری طلب می‌کنند، اگر فقط یک راهنمایی کوچک می‌خواهید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید به 148 زنگی بزنید. این یک مرکز مشاوره معتبر است با این تفاوت که برای استفاده از آن می‌توانید در خانه‌تان بنشینید و بدون این که لازم باشد به چشم مشاورتان نگاه کنید، کمک بگیرید.


شماره تلفن 1818

این شماره به اندازه کافی معروف است، همین که بتوانید بدون ایستادن و وقت تلف‌‌ کردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتی که روی کاناپه دراز کشیده‌اید قبض تلفن‌تان را بپردازید، خودش کلی غنیمت است. اما 1818 فقط به درد همین کار نمی‌خورد.

این شماره درواقع شماره سامانه خدمات الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران است. وقتی تماس می‌گیرید، اول از شما می‌خواهد شماره را وارد کنید. بعد بدهی‌تان را می‌گوید. برای پرداخت باید شماره عابر بانک‌تان را بدهید. نگران نباشید، آن‌ها هم یک شماره به شما می‌دهند تا اگر مشکلی پیش آمد، دست‌تان به جایی بند باشد.

از 1818 می‌توانید خدمات دیگری مثل صورت حساب‌های قبلی و دریافت ریز مکالمات را هم بگیرید. یادتان باشد که فقط وقتی از تلفن خودتان زنگ زده باشید می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.


شماره تلفن 88612121

این شماره تلفن امداد خودرو است. اکنون ماشین‌های امداد خودرو آنقدر در شهر پراکنده‌اند که حتماً روزی یکی دو بار با آنها برخورد می‌کنید. اگر ماشین‌تان در راه خراب شد، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید تا یک مکانیک کاربلد به کمکتان بیاید. امداد خودرو در همه ایران خدمات می‌دهد. حتی اگر در یک روستای دورافتاده هستید، حداقل روی مشاوره تلفنی‌شان می‌توانید حساب کنید.


شماره تلفن 192

بنا بر اعلام سایت مرکز مخابرات استان تهران، این شماره همه اوقات شرعی را تا 24 ساعت آینده به شما اعلام می‌کند. اگر هم نمی‌دانید امروز چندم یا چند شنبه است، یا تاریخ میلادی یا قمری را نمی‌دانید هم، این تلفن به شما کمک می‌کند.


شماره تلفن 133

133را حتماً می‌شناسید این شماره به درد وقت‌هایی می‌خورد که این آژانس‌های دم دستی جواب نمی‌دهند. مثلاً شب عید یا روزهای برفی. 133 یک سری تاکسی دارد که در سطح شهر تردد می‌کنند. وقتی با 133 تماس می‌گیرید، اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی بیکار به منزل شما را می‌فرستد دنبالتان.


شماره تلفن 191

این شماره با پرسیدن منطقه‌ای که در آن هستید، برایتان اسم و آدرس همه داروخانه‌های نزدیک را می‌خواند.


شماره تلفن 119

یک صدا که استرس از آن می‌بارد به شما ساعت را اعلام می‌کند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقت‌هایی است که در خانه تنها هستید.


شماره تلفن 137

این شماره فوریت‌های شهرداری است.


شماره تلفن 199

این شماره به شما می‌گوید که آن پرواز چقدر تأخیر دارد تا در فرودگاه معطل نشوید. کلاً هرگونه اطلاعاتی از هر پروازی بخواهید، 199 کمکتان می‌کند.


شماره تلفن 140

تا حالا چندبار شده که کد پستی‌تان را لازم داشته باشید و یادتان رفته باشد همراه بیاورید؟ با دادن شماره تلفن، کد پستی خانه‌تان را به شما می‌دهد. علاوه بر این، اگر آدرس مناطق پستی تهران را می‌خواهید و می‌خواهید وضعیت بسته‌های پستی‌تان را پیگیری کنید، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید.


شماره تلفن 142

این شماره ندای تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی با بهره‌گیری از این سیستم بیمه‌شدگان و کارفرمایان را با حقوقشان آشنا می‌کند.


شماره تلفن 134

برای اطلاع از پیش‌بینی هوای استان تهران و دیگر استان‌های کشور و همچنین اطلاع از تفسیرهای نقشه هواشناسی می‌توانید از سیستم هواگو استفاده کنید که اگر احیانا قصد مسافرت به منطقه‌ای از کشور را دارید با مشکل مواجه نشوید.


شماره تلفن 118

تماس با سامانه تلفنی 118 شما را به آخرین تلفن‌های به روز شده اعم از بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپیمایی، راه‌آهن متصل می‌کند، آ‌یا می‌دانید روزانه قریب به یک میلیون نفر با این سامانه تماس می‌گیرند و 500 هزار نفر از سامانه اینترنتی آن بازدید می‌کنند.


شماره تلفن 110

با گرفتن شماره 110 که متعلق به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است می‌توانید آخرین اطلاع رسانی خود را در زمینه سرقت، قتل، درگیری و نزاع و زورگیری به‌گوش مسوولان نیروی انتظامی برسانید.

نظرات 1 + ارسال نظر
ندا چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ق.ظ http://www.neday-zendegi.blogsky.com/

عالی بود یک کپی هم بدید ما کم حافظه هستیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.