جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

6 توصیه برای حفظ نشاط و طراوت در روزهای تابستان...!

برای اینکه از تابستان‌تان به بهترین نحو بهره ببرید، توصیه‌هایی برایتان داریم که هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی در عالی‌ترین شرایط باشید.


1) برای تابستانی بانشاط: تعادل غذایی یا رژیم سبک؛

برای داشتن احساسی خوب نسبت به اندام‌تان، رعایت تعادل تغذیه‌ای ضروری است:

1. لذت آشپزی با استفاده از مواد پایه را دوباره بیابید و خوراک‌های خانگی را جایگزین فرآورده‌های صنعتی و آماده کنید.

2. طعم لذیذ لبنیات و میوه‌ها را دوباره کشف کنید و آنها را به جای بیسکویت، شیرینی‌جات و دسرهای خامه‌ای مورد استفاده قرار دهید. 

3. اگر چند کیلو اضافه وزن دارید، حالا زمان آن است که با استفاده از یک رژیم سبک وزن کم کنید:

وعده های غذایی‌تان را کاهش دهید، خوراک‌تان را متنوع کنید، میوه و سبزیجات زیاد بخورید.



2) در طول تابستان: هویج، گوجه‌فرنگی و دیگر میوه‌های زرد یا نارنجی را بخورید؛

خاصیت مضاعف این میوه‌ها و سبزیجات این است که وقتی آنها را می‌خورید دیگر تمایل به خوردن چیزهای دیگر مانند خوراکی‌های چرب و شیرین ندارید.

به این ترتیب وزن اضافه نمی‌کنید حتی می‌توانید به راحتی وزن هم کم کنید!

این میوه‌ها و سبزیجات که زرد یا نارنجی هستند سرشار از بتاکاروتن بوده و به شما کمک می‌کنند تا پوست‌تان برنزه شود و در مقابل نور خورشید حفظ گردد، برخی‌از این میوه‌ها و سبزیجات عبارتند از: کدو تنبل، فلفل، زرد آلو، گوجه فرنگی، هویج و ... . این خوراکی‌ها را چندین بار در روز میل کنید!


3) تابستان را به انجام یک ورزش اختصاص دهید تا سرحال باشید؛

به کمک یک ورزش، در بدن و ذهن‌مان حس بهتری خواهیم داشت.

اگر به‌طور جدی ورزشکار نیستید، از هر فرصتی برای سوزاندن کالری‌های‌تان بهره ببرید: لب ساحل قدم بزنید، در کوهستان به تفریح و تفرج بپزدازید، در استخر پاهای‌تان را حرکت دهید، توپ بازی کنید، بولینگ بازی کنید و به هر روشی که می‌توانید ماهیچه‌های‌تان را به کار بیندازید. 


4) در تابستان سعی کنید آرام باشید و استرس را از خود دور کنید؛

تابستان فرارسیده است، پس همین حالا خودتان را از استرس‌ها دور کنید! دغدغه‌های خانوادگی، مالی و شغلی‌تان را به دست فراموشی بسپارید، این دغدغه ها می‌توانند این دوره از سال را که منتظرش بودید، خراب کنند.

تابستان فصل مناسبی برای استراحت است، بنابراین خودتان را رها کنید، ریتم زندگی‌تان را کند نمایید و اگر لازم است، ریلکسیشن، یوگا، تنفس عمیق، مدیتیشن و... تمرین کنید.


5) زیاد آب بنوشید؛

کسانی که سیگار می‌کشند، پوست‌شان کدر، دندان‌های شان زرد و بوی دهان‌شان بد می‌شود، علاوه بر این پوست‌شان زودتر پیر می‌گردد.

نوشیدن آب روش مشهوری برای سم‌زدایی بدن است. ضمناً برای از بین بردن سلولیت هم مفید خواهد بود. اما برعکس الکل باعث چاقی می‌شود (الکل پرکالری است) و بدن را خسته می‌کند.


6) در تابستان به پوست‌تان آب‌رسانی کنید؛

نوشیدن آب به آبرسانی به بدن کمک می‌کند، پوست هم بخشی از بدن است. اما در تابستان، در خلال شنا در دریا و حمام آفتاب، پوست آب زیادی از دست می‌دهد و آبی که به طور معمول نوشیده می‌شود برای بدن کفایت نمی‌کند.

در تمام طول تابستان هر روز بدن تان را آبرسانی کنید، بهتر است که هر صبح و هر شب آب بنوشید، علاوه بر این می‌توانید سر تا پای‌تان را شیر مرطوب کننده بمالید.

اما برای صورت و سر و سینه‌تان باید دقت بیشتری به خرج بدهید، هر روز یک کرم روزانۀ ضد ماوراء بنفش و شب ها، کرم مراقبت کنندۀ شب بمالید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.