جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

فقیرترین رئیس جمهور جهان ماهیانه 90% از حقوق خود را می بخشد...!




در حالی که بسیاری از رهبران کشورهای جهان از فاش کردن حقوق ماهیانه خود، خودداری می‌کنند، خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوئه نه تنها مبلغ دستمزد خود را فاش کرد بلکه اعلام کرد ماهیانه 90 درصد از دستمزد خود را به مؤسسه‌های خیریه، اهدا می‌کند.

وی به همین دلیل لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان گرفت.


خوزه موخیکا که اکنون 76 سال سن دارد با همسر خود لوسیا توپولانسکی که عضو سابق مجلس سنای این کشور بود از سال 2010 در یک روستا زندگی می‌کند.

لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا 90 درصد حقوق ماهیانه خود را از طریق مؤسسه‌های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می‌کند.

خوزه در مصاحبه با روزنامه "ال موندو" اعلام کرد حقوق ماهیانه او 12 هزار و پانصد دلار است که 11 هزار و دویست و پنجاه دولار آن را اهدا می‌کند و تنها با هزار و دویست و پنجاه دلار زندگی خود را می‌گذراند.


به گفته روزنامه "ال موندو" گرانترین چیزی که خوزه در اختیار دارد خودروی فولکس واگن مدل بیتل است که قیمت آن در بازار آن کشور تنها 1945 دلار است.



رئیس جمهور سابق اروگوئه می‌گوید مبلغی که برای او باقی می‌ماند برای یک زندگی مناسب و شرافتمندانه کافی است بویژه اینکه تعداد زیادی از مردم کشورم با دستمزدی کمتر از این زندگی می‌کنند.


در همین حال "یاهونیوز" در گزارشی از خوزه به عنوان فقیرترین و در عین حال بخشنده‌ترین رئیس جمهور جهان یاد کرده است.در گزارش یاهونیوز آمده است خوزه بدهی بانکی ندارد و از زندگی خود لذت می برد.


او پیش از پایان دوره ریاست جمهوریش گفته بود، آرزو می‌کند که کشورش در صلح و آرامش بسر ببرد. وی گفته بود با پایان دوره ریاست جمهوریش به روستا خواهد رفت و با همسرش در آنجا زندگی آرامی ار خواهد گذراند.


خوزه می‌گوید: "بهترین الگو برای یک رهبر نمونه این است که اول خود به انجام امور خیریه مبادرت کند تا دیگران با مشاهده او عملی کردن آن کار خیر را آسان بیابند."


گفتنی است که سازمان شفافیت بین‌المللی وابسته به سازمان ملل در گزارش خود در مورد فساد اداری در آمریکای لاتین نوشته بود که کشور اروگوئه در دوران خوزه به پایین‌ترین سطح فساد اداری و مالی در تاریخ خود رسیده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.