جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

نکاتی قابل تأمل و پندآموز...!

تفاهم از سه "ت" تشکیل می‌شود:

تـواناییِ تـحملِ تـقاوت‌ها

دکتر سیدمحمد انوشه

                                  روانشناس و استاد دانشگاه


********************************************

جهان سوم جایی‌است که: 

هرکس بخواهد مملکتش را آباد کند، خانه‌اش خراب می‌شود.

و هرکس بخواهد خانه‌اش آباد شود، باید برای ویرانی مملکتش بکوشد.


پروفسور محمود حسابی 1371-1281

                               فیزیکدان، سناتور، وزیر آموزش و پرورش 

                                                                و بنیانگذار فیزیم دانشگاهی ایران


ادامه مطلب ...

باورهای انسان‌ها...!

دانشمندان برای بررسی تعیین میزان قدرت باورها بر کیفیت زندگی انسانها آزمایشی را در «هاروارد یونیورسیتی» انجام دادند :
 
80 پیرمرد و 80 پیرزن را انتخاب کردند. یک شهرک را به دور از هیاهو برابر با 40 سال پیش ساختند. غذاهای 40 سال پیش در این شهرک پخته می‌شد . خط روی شیشه‌های مغازه‌ها، فرم مبلمان، آهنگها، فیلم‌های قدیمی، اخباری که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد، را مطابق با 40 سال قبل ساختند. بعد این 160 نفر را از هرنظر آزمایش کردند:
 
تعداد موی سر، رنگ موی سر، نوع استخوان، خمیدگی بدن، لرزش دستها، لرزش صدا، میزان فشار خون ... بعد این 160 نفر را به داخل این شهرک بردند، بعداز گذشت 5 الی 6 ماه کم‌کم پشتشان صاف شد، راست می‌ایستادند، لرزش دستها بطور ناخودآگاه از بین رفت، لرزش صدا خوب شد، ضربان قلب مثل افراد جوان، رنگ موهای سر شروع به مشکی شدن کرد، چین و چروک‌های دست و صورت از بین رفت.

علت چه بود ؟ 

 خیلی ساده است. آنها چون مطابق با 40 سال پیش زندگی کردند، باور کرده بودند 40 سال جوانتر شده‌اند.
 
انسانها همان گونه که باور داشته باشند می‌توانند بیندیشند. باورهای آدمی است که در هر لحظه به او القا می‌کند که چگونه بیندیشد.
 
اصولاً فرق بین انسانها، فرق میان باورهای آنان است. انسانهای موفق با باورهای عالی، موفقیت را برای خود خلق می‌کنند. انسانهای ثروتمند، باورهای عالی و ثروت‌آفرین دارند که با اعتماد به نفس عالی خود و بدون توجه به تمام مسائل به دنبال کسب ثروت می‌روند و به لحاظ باورهای مثبتشان به ثروت مطلوب خود می‌رسند.
 
قانون زندگی قانون باورها است. باورهای عالی سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. توانمندی یک انسان را باورهای او تعیین می‌کند.
 
انسانها هر آنچه را که باور دارند خلق می‌کنند. باورهای شما دست‌آوردهای شما را در زندگی می‌سازند. زیرا باورها تعیین کننده کیفیت اندیشه‌ها، اندیشه‌ها عامل اولیه اقدام‌ها و اقدام‌ها عامل اصلی دست‌آوردها هستند.

روش های ساده برای دریافت رتبه بالا در موتورهای جستجوگر...!

 در این مطلب 10 روش ساده برای دریافت رتبه بالا در موتورهای جستجوگر به شرح زیر بیان شده است.


۱- کلیدواژه ها را باید به دقت انتخاب کرد.
بعد از ثبت دامنه و قبل از ثبت سایت در موتورهای جستجوگر، قدم بعدی یافتن کلیدواژه های مرتبط و مفید است. بدون انجام این کار، وب سایت شما در میان میلیون ها وب سایت که با کسب و کار شما رقابت می کنند، گم می شود.

برای شروع، باید ابزارهای مفید در این زمینه را به کار ببرید. اولین وب سایتی که می تواند به شما کمک کند، گوگل است، ابزاری رایگان که میزان جستجوها را برای یک کلیدواژه خاص نشان می دهد. البته نرم افزارهایی نیز وجود دارند که با خرید آنها می توانید در مورد کلیدواژه های مدنظرتان بیشتر بدانید.

ادامه مطلب ...

تغییراتی کوچک برای زندگی سالم‌تر...!

آیا روش زندگیِ سالمی دارید؟ 

لازم نیست برای داشتن زندگی سالم، دونده ماراتن باشید، بوفو و بروکلی بخورید یا ساعت‌ها مدیتیشن کار کنید. سبک‌زندگی سالم یک روند پیش‌رو است که پستی و بلندی‌های خود را دارد اما همیشه به سمت یادگیری بیشتر، داشتن انتخاب‌های بهتر و زندگی هوشمندانه در حرکت است.

اگر هر تغییر کوچک را هدیه‌ای ببینید که به خودتان می‌دهید، برای احترام گذاشتن به جسم، فکر و روحتان، این تغییر کمتر ترسناک و طبیعی‌تر خواهد بود. فقط در یک روز، تغییرات کوچک بسیار زیادی هست که می‌توانید برای دست یافتن به فواید بی‌شماری که برای سلامتی‌تان دارند امتحانشان کنید.
 
ادامه مطلب ...