جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

هم اکنون در مقابل یکنواختی زندگی قیام کنید...!

بسیاری از ما در زندگی، دچار روزمرگی می‌شویم. زندگی برایمان یکنواخت و بی‌معنی است. انگیزه‌ای نداریم، از ته دل نمی‌خندیم و شور و اشتیاقی برای انجام کارها از خود نشان نمی‌دهیم.
 
کارها را به فردا و پس فردا موکول می کنیم، برای آرامش روح و روان و شادی خودمان، قدمی بر نمی‌داریم. شاید بتوان گفت به روزمرگی و افسردگی، عادت کرده‌ایم و تسلیم شده‌ایم. این روند به جایی می‌رسد که کارهای مهم را نیز، دیگر انجام نمی‌دهیم.
اما مسئله ای که نمی‌دانیم و یا شاید آنرا جدی نگرفته‌ایم، این است که ادامه این زندگی به جاهای ناخوشایندی که همانا مرگ تدریجی روح و روان است، منتهی خواهد شد.  روانشناسان و مشاوران، دهها و صدها راه حل برای ما ارائه می‌دهند، مقاله‌ها در این زمینه نوشته می‌شود، کتابها چاپ می‌شود، راهکارها در رسانه‌های صوتی- تصویری، با سبک و سیاق‌های متفاوت و تأثیرگذار به نمایش در می‌آید... وقتی این راهکارها را می‌خوانیم، می‌شنویم و یا می‌بینیم، در وهله اول، انرژی گرفته، متحول می‌شویم و تصمیم به تغییر می‌گیریم، ولی مدتی بعد، فراموش کرده و یا اینکه آنرا ناکارامد می‌انگاریم، چون اقدام به تغییر و تحول را به روز و ساعت دیگری موکول می‌کنیم. غافل از اینکه، روز دیگر، انرژی مثبت لحظه حال را نخواهیم داشت تا ما را در انجام تصمیممان به جلو پیش برد. پس، هم اکنون انجام دهید.

قیام کنید، کاری نو انجام دهید، هم اکنون، اینک و دقیقاً در همین لحظه حال. فائق بر بهانه‌ها و تنبلی‌ها، دست به یک اقدام جدید و نو بزنید. هر چیزی می‌تواند باشد. از کارهای جزئی و تصمیمات کوچک شروع کنید.
یک کار جدید و مفید. مثلاً کتابی که ماه‌هاست جلوی چشمتان است و تصمیم به خواندنش دارید، اما هر بار می‌گویید: "الآن حوصله‌اش را ندارم، خسته ام، باشد فرداشب..." هم‌اکنون با حوصله و تمرکز بیش‌از هر زمان دیگر، آنرا مطالعه کنید.
اگر تصمیم به اجرای برنامه‌ای در زندگی دارید، هم‌اکنون انجام دهید. آموزش یک حرفه، یک توانایی، یک ورزش' یک هنر , یک علم ... زمانش، اکنون است. اگر همیشه دوست داشتید، کار خاصی را یاد بگیرید مثلاً نواختن یک ساز موسیقی، زبان جدید، شنا، تغییر دکوراسیون، سفر...

هم اکنون انجام دهید. نه برای رفع تکلیف و اینکه فقط انجام داده باشید، بلکه با عشق و علاقه، با تمام انرژی و به منظور ارائه یک کار زیبا. اگر تنبلی و کاهلی، بهانه و توجیه، مانع می‌شود، با تحکم به خود بگویید: الان انجامش می‌دهم و برخلاف احساس مانع شونده، عمل کنید. ذهن شما از شما دستور می‌گیرد، جسم شما از شما دستور می‌گیرد، زندگی شما از شما دستور می‌گیرد , پس اینک الحال انجام دهید.

اینک الحال زمان مقبول است، اینک الحال روز نجات است،
امروز است روز خوش اقبالی حیرت انگیز من. (فلورانس اسکاول شین)

یکی از راه‌های غلبه بر تنبلی و بهانه‌جویی ذهن، این است که برخلاف آن عمل کنید. اگر خوابتان می‌آید، نخوابید . اگر خجالتی و کمرو هستید، از خود اعتماد به نفس نشان دهید. در اوج ترس و نگرانی، با شجاعت پیش بروید. در افسردگی، به خودتان امید دهید و لبخند بزنید. در تنبلی و خستگی، همان لحظه، عمل کنید. در اوج تنهایی، خود را با خدا ببینید...

اینها همه روش‌هایی برای کنترل ذهن افسار گسیخته هستند. راه‌هایی برای مدیریت کردن ذهنمان، برای ایجاد انگیزه، ایجاد شادی و انرژی، ایجاد یک زندگی پویا. این روند را در پیش بگیرید، انرا بصورت عادت در زندگی خود درآورید، تا انرژی حاصل از آن را احساس کنید.
هیچ کس تا بحال با یکجا نشستن و ایراد و بهانه گرفتن از روند زندگی، به دستاورد مهم و خوشایندی، نائل نشده است. باید راه‌ها را امتحان کنید، حتی اگر نتیجه‌بخش نباشد، حتمأ تجربه و درسی برایمان بهمراه خواهد داشت.

پس، هم اکنون، در مقابل یکنواختی زندگی قیام کنیم...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.