جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

آیا تفاوت فبلت و تبلت را می‏دانید؟

فبلت‏ها ابزارهای ارتباطی هستند که صفحه‏ای بزرگتر از گوشی‏های هوشمند دارند، اما از تبلت‏ها کوچکتر هستند در واقع صفحه نمایش فبلت از گوشی‏ها بزرگتر و از تبلت کوچکتر است.  تبلت خود به تنهایی یک نوع فبلت است که از لحاظ اندازه بزرگتر بوده و حدوداً 7 تا 15 اینچ است. اما فبلت‏ها تقریبا 5.1 تا 6.9 اینچ می‏باشند و و تبلتی که بین 7 تا 9.5 اینچ اندازه داشته باشد را مینی فبلت می‏گویند.

تفاوت عمده‏ای که این دو دارند این است که فبلت‏ها مثل گوشی‏های هوشمند بوده و بسیار راحت‏تر از تبلت‏ها قابل حمل هستند در حالی که تبلت‏ها برای مصارفی مثل گوشی‏های هوشمند بسیار بزرگ هستند. مثلا فبلت گلگسی مگا 6.3 سامسونگ جزء یکی از فبلت‏های بزرگ است و وزنی حدوداً 199 گرم دارد.

از لحاظ صفحه نمایش تبلت از فبلت بزرگتر است هر دوی این‏ها می‏توانند به عنوان گوشی هوشمند هم به کار بروند اما اندازه تبلت به عنوان یک گوشی بسیار بزرگ است. بنابراین اغلب از فبلت‏ها به عنوان گوشی هوشمند استفاده می‏شود.

تبلت‏ها معمولاً دارای دوربین هم هستند اما بیشتر تولیدکنندگان این محصولات تبلت‏ها را به‏منظور حمل و نقل آسان آن تولید می‏کنند. بنابراین دوربین تبلت ویژگی بارز آن نیست در عوض فبلت‏ها دوربین‏های با کیفیتی دارند و تقریباً شبیه به دوربین‏های گوشی‏های هوشمند مثلاً 8 تا 13 مگا پیکسل کیفیت دوربین فبلت‏ها است در حالی که دوربین تبلت نهایتاً تا 5 مگاپیکسل می‏رسد.

از نظر فنی تفاوتی بین فبلت و تبلت وجود ندارد، اما تولیدکنندگان معمولاً فبلت را به باتری‏هایی با عملکرد بهتر مجهز می‏کنند بنابراین فبلت‏ها کاربردی‏تر از تبلت‏ها هستند.

تبلت به دلیل صفحه نمایش بزرگتر معمولاً تا 10 ساعت باتری را نگه می‏دارند، اما فبلت‏ها با صفحه نمایش کوچکتر 15 تا 20 ساعت می‏توانند باتری را نگه دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.