جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

آیا می دانید 3G چیست...!

نسل سوم شبکه تلفن همراه (3rd Generation) به طور اختصار"3G" نامیده می شود. مزیت شبکه‌های 3G نسبت به نسل قدیمی‌تر 2G یا همان GSM (مانند شبکه‌ای که سایر ارائه‌دهندگان سیم‌کارت تلفن همراه در داخل کشور استفاده می کنند)، بهبود کیفیت تماس‌های صوتی، قابلیت انتقال سریع اطلاعات و ارائه اینترنت پر‌‌سرعت بر روی تلفن همراه است. جدیدترین نسخه شبکه نسل سوم (HSPA+ ) که در اختیار شرکت خدمات ارتباطی رایتل است و با نام 3.75G شناخته می‌شود، امکان سرعت دانلود تا 21 مگا بیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 5.7 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.


3G چه امکاناتی در اختیار شما قرار خواهد داد؟

امکاناتی منحصر بفرد و متنوع از جمله اینترنت پر سرعت همراه، تماس تصویری و تلویزیون همراه و ....

در شبکه های 3G، اطلاعات و داد‌ ها، چندین بار سریعتر از شبکه های قدیمی (2G) منتقل می‌شوند. این بدان معناست که با داشتن دستگاهی که از شبکه نسل سوم پشتیبانی می کند، از این پس علاوه بر صدا، تصاویر کم حجم و متن، قادر خواهید بود فایل‌های ویدئویی را نیز ارسال و دریافت کنید.


دانلود شما دیگر قطع نخواهد شد، حتی در زمان مکالمه!

شبکه 3G رایتل به شما امکان می‌دهد تا در حین دانلود یک فایل، به تماس‌های خود نیز پاسخ دهید بدون آنکه وقفه‌ای در دانلود اتفاق بیفتد. این در حالی است که در فناوری نسل دوم احتمالا بسیاری از شما تجربة آن را داشته‎اید که به محض برقراری تماس، اینترنت شما قطع می‌شود.


پایان انتظارهای طولانی هنگام دانلود/آپلود

با اینترنت پر سرعت 3G از این پس می‌توانید با سرعت بالا و حتی در حال حرکت، از دانلود سریع انواع محتواهای چندرسانه‌ای لذت ببرید، وب سایت شخصی خود را با امکان آپلود سریع محتوا، بروز نگه دارید و فایل‌های خود را 30 برابر سریعتر ازGPRS دانلود کنید.


تفاوت بین شبکه 3G با شبکه‌های WiMax چیست؟

تکنولوژی WiMax صرفا برای ارتباطات داده‌ای طراحی شده و سایر امکانات اپراتورها از جمله مکالمه و پیامک را ارائه نمی‌دهد در حالی که 3G علاوه بر اتصال پرسرعت به اینترنت، امکان ارتباطات صوتی و تصویری، ارسال پیامک متنی و چندرسانه‌ای را نیز برای کاربران، فراهم می‌کند.

در تکنولوژی WiMax در هنگام خارج شدن از محدوده پوشش دهی یک آنتن و وارد شدن به محدوده آنتن دیگر، اتصال به اینترنت قطع خواهد شد، در حالی که در شبکه‌های 3G، کاربران می‌‌توانند از اینترنت پرسرعت دائمی و بدون قطعی، حتی در حال حرکت با سرعت بالا لذت ببرند.

منبع: رایتل دات آی آر

با ارزش‎ترین جواهرات ایران کجا هستند؟(به همراه برخی از تصاویر آنها...!)

الماس «دریای نور» و تاج فرح پهلوی کجاست؟+تصاویر گنجینه


با ارزش‎ترین جواهرات ایران کجا هستند؟
 الماس «دریای نور» و تاج فرح پهلوی کجاست؟+تصاویر گنجینه 
موزه‌ی جواهرات ایران، خانه‎ی باارزش‌ترین گنجینه‌ی جواهرات ایران است که در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نگهداری می‎شود. گنجینه‎ای که هیچ تخمینی از ارزش جواهرات آن نمی‏‌توان داشت و شامل زیباترین و قدیمی‎ترین تاج‎ها و تخت‌های پادشاهی ایران و همچنین سنگ‎های قیمتی کم‎یاب و نایابی مانند الماس «دریای نور» است.
این موزه یکی از هیجان‌انگیزترین موزه‌های کشور است که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی هم هست و هربار که به دیدن این موزه بروید، حتما چند گردشگر خارجی در حال دیدن زیباترین و نفیس‎ترین جواهرات ایران هستند.
این موزه زیر نظر بانک مرکزی است و برای بازدید از آن می‏‌توان ساعت 14 شنبه تا سه‎شنبه به خزانه‌ی بانک مرکزی در خیابان فردوسی روبه‎روی سفارت آلمان رفت، چون فقط در این روزها، خزانه روی علاقه‎مندان باز است.
این موزه، سیستم حفاظتی خاصی هم دارد، برای رفتن به موزه باید ابتدا وسایل خود را از زیر دستگاه رد کنید، سپس از سه دروازه‌ی امنیتی عبور کنید. البته هیچ وسیله‎ای هم نمی‌‏توانید همراه داشته باشید و باید همه‌ی وسایل خود، حتی کیف دستی را به صندوق امانات موزه بسپارید. برای دیدن این موزه، گاه باید در صف طولانی بایستید، چون علاقه‎مندان بسیاری خواهان دیدن جواهرات خزانه‌ی ملی هستند. البته اگر مجبور به انتظار کشیدن برای دیدن موزه شوید، باز هم دیدن جواهرات زیبا و پر زرق و برق این موزه به این انتظار می‌ارزد. 

ادامه مطلب ...

غمگین‏ترین تماشاگران جام جهانی 2014...!

در شب تحقیر برزیل مقابل آلمان تصاویر تماشاگران مبهوت و غمگین برزیلی در  جام بیستم را شاید با عنوان بهتری نمی‏شد توصیف نمود.

غمگین‏ترین تماشاگران جام جهانی 2014


 


 


ادامه مطلب ...

جملاتی زیبا و پندآموز...!

خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!


برای زندگی کردن دو راه وجود دارد. یکی اینکه گویی هیچ معجزه‏ای وجود ندارد و دیگری اینکه گویی همه چیز یک معجزه است. (اینشتین)


اگر می‏دانستید که افکارتان چقدر قدرتمند است، هیچگاه حتی برای یک بار دیگر هم منفی فکر نمی‏کردید.


در یک رابطه بودن به معنای بوسیدن، قرار گذاشتن یا در دسترس بودن نیست. به معنای بودن با کسی است که شما را به گونه‏ای خوشحال کند که هیچ کس دیگری نتواند!   ادامه مطلب ...

حرکات پیلاتس راهی برای تقویت عضلات و تناسب اندام...!

تقویت عضلات و تناسب اندام با حرکات پیلاتس
 
تقویت عضلات و تناسب اندام با حرکات پیلاتس این حرکات را سه یا چهار بار در هفته انجام دهید تا در دراز مدت شاهد نتیجه آن باشید، همچنین اگر شما به رشته ورزشی دیگری نیز مشغول هستید این حرکات به رشد (رسیدن به هدف) شما کمک بیشتری خواهند کرد. دقت کنید حتماً از یک زیرانداز مناسب استفاده کنید. همچنین اگر به تازگی می‏خواهید این حرکات را انجام دهید شاید در ابتدا مقداری برایتان دشوار باشد. قبل از انجام حرکات بدن را با حرکات کششی و ورزشی گرم کنید.
 
حرکت اول

 
روی زمین به پشت دراز بکشید و پاها را تا زاویه ۴۵ درجه بالا بیاورید. دست‏ها را به‏صورت کشیده در کنار بدن قرار دهید. سپس با حرکت دَم (نفس کشیدن) ۵ بار دست‏ها را بالا و پایین بیاورید و با حرکت بازدَم نیز ۵ بار این حرکت را تکرار کنید. سپس استراحت کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید. یعنی در مجموع باید ۱۰۰ بار دست‏ها را حرکت دهید.
ادامه مطلب ...