جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

طلوع، غروب و حالات ماه در موقعیت کشور ایران و شهر تهران...!

باز هم آخرین روز ماه مبارک رمضان و بحث داغ رؤیت هلال ماه عزیزِ شوال رو داریم. رؤیت هلال ماه براساس سنت دی مبین اسلام بر این است که باید بر اساس نظر بعضی از علما، ماه فقط باید با چشم غیر مسلح دیده شود و برخی دیگر از علما با استفاده از تجهیزات رصد را نیز ملاک رؤیت دانسته‏ اند.

ولی محاسبات دقیق متخصصان و دانشمندان علم نجوم داستان را جور دیگری بیان می کنند. یکی از صدها سایت محاسباتی که وضعیت محاسبات دقیق و لحظه ای طلوع، غروب و فازهای مختلف ماه را برای کشورهای مختلف دنیا -البته در دنیای مجازی- انجام می دهد سایت http://www.timeanddate.com/moon می باشد.
در ادامه تصاویر این سایت مربوط به دو کشور همسایه ایران (عراق و عربستان سعودی) برای مقایسه آورده شده است.
 
 



همانطور که در تصاویر مشاهده می شود همه آنها مربوط به (امروز) روز دوشنبه 6 مرداد 1393 معادل july, 28,2014  ساعت 8:44 صبح هست که در هر سه کشور وضعیت ماه 1.5 % نمایش داده شده و در دو کشور عراق و عربستان عید سعید فطر اعلام شده ولی در ایران مردم عزیز و مسلمان سی و یکمین روز ماه مبارک رمضان را در حال سپری نمودن هستند.

جالبرتر از آن اینکه تاریخ شروع ماه مبارک رمضان و پایان ماه شوال نیز در ایران تناقض بسیاری دارد که مطمئناً جابجا شدن تاریخ‏ های شب های قدر و شب شهادت مولی ‏الموحدین علی ابن ابی طالب (ع) و .... احتمالاً آن نبوده که برگزار شده است که امیدوارم مسؤلیت این همه اشتباه حداقل شرعاً به عهده روزه داران نیافتد. انشاا...

خلاصه کلام اینکه...
بالاخره ما ندانستیم که به قول معروف دم خروس را بچسبیم یا قسم حضرت عباس را...

و این داستان ادامه دارد که تو خود حدیث مفصل به خوان از این مجمل

والسام و علی من التبع الهدی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ساعت 9:30 به نقل از سایت تابناک دفتر رهبر انقلاب در لبنان؛ سه‌شنبه عید فطر است و تصویر سایت یاد شده از لبنان را نیز برای مقایسه قرار دادم.

                       

که البته شنبه 4 مرداد همشهری آنلاین و بیشتر سایت های خبری دوشنبه را در بیشتر کشورهای عربی اعلام کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.