می گویند این همان سیب نیوتون است که این بار در سر استیو جانز فرود آمده و پی به یک راز جدید برده است. اما راب جَنُف Rob Janoff خالق این سیب سحرآمیز- سیب شرکت اپل علت دیگری را در طراحی آن عنوان کرده است. او دلیلی رو در وب سایت رسمی خودش ذکر کرده که کاملا منطقی است!
Rob Janoff می گوید دلیل گاز زده بودن سیب شرکت اپل این است که اگر به طرح کلی سیب در قالب abstract دقت کنید خواهید دید که ممکن است، با میوه های دیگه خصوصا گیلاس اشتباه گرفته شود.
بنابر این اگه سیب رو گاز زده ترسیم کنیم دیگه کاملا مشخص می شود که این یک سیب است نه گیلاس. مسئله مهم دیگر این است که شما با دیدن یه سیب آبدار و قرمز اولین چیزی که به ذهن تان می رسد این است که یک گاز محکم از این میوه خوشمزه بگیرید.
نکته بسیار جالب اینجاست که برخلاف تصور خیلی ها، خلق لوگوی اپل از اولین روز ملاقات Rob Janoff با مدیران اپل تا روز رو نمایی از نسخه نهایی این لوگو فقط 2 هفته طول کشید؛ و سند دیگه ای که برای اثبات صحت دلیلی که خدمت تتان عرض کردم رو هم در بخش پشتیبانی وب سایت رسمی شرکت اپل می توانید ملاحظه نمایید.
در ضمن خط های رنگین کمانی اولین لوگوی اپل سه دلیل داشته است:
1 – برای اینکه محصولات شرکت اپل جذاب تر و کابر پسند تر جلوه داده بشود.
2 – برای تاکید توانایی اپل در نمایش عکس های رنگی (با کیفیت خوب)
3 – علاقه شدید Steve Jobs به جلب توجه بچه ها ی مدرسه ای نسبت به محصولات اپل
البته لوگوی اپل برای مردم معانی مختلفی دارد، چون همه سیب رو دیدن و خوردن و خیلی ها هم این میوه رو دوست دارند. به هر حال حقیقت گاز زده بودن سیب لوگوی اپل کاملا یک منطق گرافیک است. بعضی وقت ها ما کمی زیاد از حد قضیه را پیچیده جلوه می دهیم.
من این سوال رو از خیلی ها پرسیدم اما هیچکس به این مسئله اصلا فکر نکرده بود!