جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

دعا به سبک شیرازی...!

بارالها، ما حال نداریم به راه راست  هدایت شویم. خودت راه راست را به سوی ما کج کن.


چه دلی است این دل من...!



چه دلی است این دل من
که ز یک لرزش اشک
بر رخ رهگذری
یا ز نالیدن مادر به فراق پسری

دل من می شکند
چه کنم ؟
دلم از سنگ که نیست

گریه در خلوت دل ننگ که نیست
چه دلی است این دل من
که ز تردی چو یکی ساقه تاک
به شتابی که تگرگ

بشکند ساقه و از هم بدرد پیکر برگ
یا به آسانی یک شاخه گل می شکند
چه دلی است این دل من
هر کجا اشک یتیمی رنجور
می چکد بر سر مژگان سیاه
هر کجا چشم زنی غمزده با یاد پسر مانده به راه

دل من می شکند
چه کنم ؟
دلم از سنگ که نیست
گریه در خلوت دل ننگ که نیست

چه دلی است این دل من

در مزاری که زنی ناله کند در عزای پسرش
یا یتیمی که کند گریه به سوگ پدرش
جانم آید به خروش
ورببینم پر خونین کبوترها را
یا یکی بچه گنجشک که بشکسته پرش

دل من می شکند

حالت دخترکی کوچک و تنها و فقیر
که به حسرت کند از شیشه اشک
به عروسک نگه گاه به گاه
وز دل تنگ کند ناله و آه

دل من می شکند
چه کنم ؟
دلم از سنگ که نیست
گریه در خلوت دل ننگ که نیست

ناله پیرزنی غمزده و دست تهی
که ندارد نفسی
ضجه مرغ اسیر که کند ناله به کنج قفسی
هق هق مرد غریبی که بلا دیده بسی
حالت دختر زشتی که ز شرم
رو ندارد به کسی

دل من می شکند
چه دلی است این دل من

دلم از ناله مرغان چمن می شکند
ز خیال غم مردم دل من می شکند

چه کنم ؟
دلم از سنگ که نیست
گریه در خلوت دل ننگ که نیست

چه کنم ؟
دل من می شکند

شعری از حضرت فردوسی بزرگ و مقایسه تصاویر قابل تأمل...!

 شعری از حضرت فردوسی بزرگ و مقایسه تصاویر قابل تأمل


از آنروز دشمن بما چیره گشت                             که ما را روان و خرد تیره گشت

از آنروز این خانه ویرانه شد                                  که نان آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند                               کشاورز باید گدایی کند

به یزدان که گر ما خرد داشتیم                             کجا این سر انجام بد داشتیم

بسوزد در آتش گرت جان و تن                               به از زندگی کردن و زیستن

اگر مایه زندگی بندگی است                               دو صد بار مردن به از زندگی است

بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم                                 برون سر از این بار ننگ آوریم


قازقلنگ - ایران - تهران

قابل توجه آقایون و خانوم‌ها...!

مردی خواست تمام گرفتاریهایش را به دریا بسپارد







ولی هر کاری کرد زنش سوار قایق نشد که نشد!!



تولد متولدین اردیبهشت ماه مبارک...!

مشخصات کلی متولدین اردبیهشت ماه

خیلی قانع، صبور و آرام، پرتحمّل، عاشق مالکیّت، حسود، متعصّب، اهل اعتدال، با محبّت، خیلی قوی و سالم، عاشق عطر و بوی طبیعی، از تجارب گذشته الهام می‌گیرد، واقعاْ وفادار، مخالف افراط، ‎‎‎با سلیقه، خوشگل‌پسند، پول‌دوست، همیشه راضی، مصمّم، پرکار، سخاوتمند، مؤقّر و سنگین، فقط در مقابل حرف آرام رام می‌شود، اهل مادیّات، دنبال زندگی شیرین، مادّی‌گرا و سودجو، به‌هر کاری صورت واقعی می‌دهد، مخالف خشونت، با ثبات و پایدار، عاشق صلح و آرامش، صادق، مال جمع‌کن، اهل هنر، مخالف درگیری، اگر عصبانی شود طوفان بپا می‌کند، مستعد کشاورزی، هرکاری را به پایان می‌رساند، رئیس فعّال و لایق، با همه کنار می‌آید، خود سر، نجیب، عاشق خانه و خانواده، عاشق طبیعت، عاشق رفتار ملایم، کمک رسان، دارای قلبی بزرگ، با صفا، مسلّط به نفس، دارای عزّت نفس، عاشق گل و زیبائی، بی تفاوت نسبت به دشمنان، میانه رو، رفیق و دوست بسیار شیرین، شیک پوش، علاقه‌مند به موسیقی، قدر شناس، مخالف عجله، دارای تحمّل زیاد، محتاط و مخالف اعتراض و انتقاد.


ادامه مطلب ...