جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

آموزش زبان انگلیسی (9) تمام سطوح


آموزش لغات روزمره
Waiter: خدمتکار
He's had to give up his part-time job as a waiter in a Japanese restaurant in London.
Right: درست، بموقع
You get full marks for getting the right answer.
You are French, is that right?
I hope I'm pronouncing the name right.
Mine: مال من
Margaret was a very old friend of mine.
I took her hands in mine.
He gave it to me, it's mine.
Position: جایگاه
They tell the time by the position of the sun.
He had shifted position from the front to the back of the room.
آموزش یک اصطلاح کاربری
Get off someone's back
دست از سر کسی برداشتن
- Hey, John. I'm bored. Come on, let's go out and do something. 
- Sorry, I'm right in the middle of studying for a physics exam. I won't be able to make it tonight. 
- You've been studying for a long time. Why don't you take a break?
- Get off my back! I can't go anywhere!
- OK, I'll stop bothering you only if you promise to let me know the minute you're finished.
- هی، جان. من خسته شدم. بیا بریم بیرون یه کاری بکنیم.
- متأسفم، الآن دارم خودم رو برای یک امتحان فیزیک آماده می‌کنم. امشب نمی‌تونم بیام.
- تو خیلی وقته که داری درس می‌خونی. چرا یک کم استراحت نمی‌کنی؟
- دست از سرم بردار! من هچ جا نمی‌تونم بیام!
- باشه، دیگه اذیتت نمی‌کنم فقط به این شرط که قول بدی هر موقع کارت تموم شد بهم بگی.
آموزش گرامر - زمانهای مربوط به آینده
در زبان انگلیسی برای بیان زمان آینده از افعال و حالتهای مختلفی استفاده می‌شود که آنها را به ترتیب اهمیت در زیر می‌بینید:
1. will + verb
2. be + going to + verb
3. Present Progressive (حال استمراری)
4. will + be + verb-ing و فرمهای دیگر
این موارد به ترتیب در شماره های آینده به شما آموزش داده خواهند شد.
4. will + be + verb-ing و فرمهای دیگر
راه‌های دیگری نیز برای صحبت درباره‌ آینده وجود دارد، به عنوان مثال:

a) Will + be + verb-ing
Next week I'll be talking about how to use a microscope.
(هفته آینده درباره نحوه استفاده از میکروسکوپ صحبت خواهم کرد)

b) Be + to + verb
Iranian president is to visit Russia.
(رئیس جمهور ایران از روسیه بازدید می‌کند)

c) Be + about + to + verb
The mayor is about to announce the result of election.
(شهردار به زودی نتایج انتخابات را اعلام خواهد کرد)

نظرات 1 + ارسال نظر
Amir reza شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ http://www.rezasoft93.mihanblog.com/

سلام جور وا جور به منم سر بزن.

سلام
چشم حتما سر می زنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.