جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

جورواجور

از هر دری سخنی با خوانندگان عزیز...

دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان...!

کسانى که دستخطى نامرتب دارند


احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به‌همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به‌همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن‌ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى‌دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.


کسانى که دستخط مرتب و خوانایى دارند


مى‌توان این طور برداشت کرد که آن‌ها خودشان را بسیار کنترل مى‌کنند و دوست ندارند به‌راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى‌کنند.


کسانى که خیلى کمرنگ مى نویسند


احتمال اینکه فردى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درک مى‌کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى‌خورند و وقتى دیگران از آن‌ها انتقاد مى‌کنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب نشینى مى‌کنند.


کسانی که خیلى کند و آهسته مى‌نویسند


به‌سرعت قادر به نشان دادن عکس‌العمل نیست؛ این افراد احتمالاً به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى که آهسته مى‌نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه کار و محتاط هستند و در نتیجه به‌زمان بیشترى براى فکر کردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساساتشان هم کند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا این که یک تصمیم غلط بگیرند.


کسانی که دستخط تند و شتابزده اى دارند


احتمالاً افرادى کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى‌شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه‌اى هستند. سریع درک مى‌کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگى در تصمیم‌گیرى دچار لغزش و خطا شده و از اینکه در آرامش به حرف‌هاى دوستانشان گوش کنند خسته مى‌شوند.


کسانی که دستخط ساده‌اى دارند و خیلى ابتدایى مى‌نویسند


در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیر هستند و نمى‌توانند قبول کنند که گاهى باید با دیگران کنار بیایند و به آن‌ها توجه کنند و همچنین اطرافیان به‌ندرت از آنچه درون آنها مى‌گذرد آگاهى پیدا مى‌کنند.


کسانی که دستخطى زیبا و پررنگ و لعابى دارند


این امکان وجود دارد که گاهى به‌شدت رسمى برخورد کرده و خیلى مفصل و با علاقه درباره مسایل دلخواهتان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد که در خواسته‌ها و تمایلاتتان پرتوقع و رویایى باشند.


کسانى که خیلى پررنگ مى‌نویسد و قلم را زیاد فشار مى‌دهند


احتمالاً علاقه زیادى به مخالفت کردن با دیگران دارند؛ چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى‌کنند و دوست دارند روى دیگران اعمال نفوذ کنند و به‌همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمى‌کنند.


کسانى که دستخط شکسته‌اى دارند و حروف را زوایه‌دار و شکسته مى‌نویسند


این افراد، بسیار با اراده مى‌باشند و در کارهایشان حد وسط را قبول ندارند و به‌همین علت اهل سازش و مصالحه نیستند و اغلب به‌همین‌خاطر که حد وسط را دوست ندارند از دیگران خسته مى‌شوند و تصمیمى نمى‌گیرند چون دوست ندارند راه اشتباه را انتخاب کنند.


کسانی که دستخط ملایم و کشیده‌اى دارند


آدم‌هایى چند بعدى هستند و مى‌توانند مشکلاتشان را از زوایاى مختلف بررسى و درک کنند. برایشان تنوع مهم است و گاهى احساس مى‌کنند استعدادهاى زیادى داشته و نمى‌تواند هیچ کدامشان را به درستى شکوفا کنند. ممکن است افرادى زود رنج باشند و به‌ندرت علیه برداشت‌ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کنند.


کسانى که کلمات را با فاصله و بازباز مى‌نویسد


خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى‌تکلف و مستقیماً به‌دیگران نزدیک مى‌شوند. گاهى به‌راحتى از کوره درمى‌روند و با این کار ممکن است به حریم شخصى دیگران تجاوز کنند و این به این علت است که آنها ارزشى به‌خوددارى کردن و کنترل خود نمى‌دهند، اما انسان‌هایى کوشا و باطراوت هستند که سریع تصمیم گرفته و با کارهاى خود به دیگران خدمت مى‌کنند.



اگر کلمات را درهم و فشرده مى‌نویسید


احتمالاً شما فرد راحتى نیستید و در جمع خودتان را کنارى مى‌کشید و مى‌خواهید کنترل خود را از دست ندهید. از برقرارى رابطه با دیگران خوشتان نمى‌آید و گاهى دوست ندارید خود را فردى خوش فکر نشان بدهید. اغلب بعداز دیگران ابراز عقیده مى‌کنید و عقیده خود را مى‌گویید و این به این علت است که قدرى محتاط هستید.


اگر شما خود را داراى دستخط ریزى مى‌بینید و بسیار کوچک مى‌نویسید


احتمالاً شما توانایى‌هاى خود را دست‌کم مى‌گیرید و خودتان را از آنچه واقعاً هستید کمتر ارزیابى مى‌کنید و ممکن است گاهى تنگ‌نظر و خرده‌گیر باشید.


اگر درشت مى‌نویسید


این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى‌کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.